Sint-Niklase Oh-kaart

Dat is de Oh-kaart. Met je kaart spaar je voor tal van beloningen bij meer dan 100 lokale handels- en horecazaken in Sint-Niklaas. Scan je Oh-kaart bij een lokale handelaar of een stadsdienst en verzamel Oh-punten. Die kun je later inruilen voor diverse lokale stadsvoordelen, gaande van een gratis ticket voor het zwembad tot een korting voor een theatervoorstelling. Dankzij Joyn bouw je naast stadspunten bouw je ook per handelszaak een puntentotaal op. Daar geniet je dan ook van extra beloningen, die de handelaar jou als trouwe klant aanbiedt.

 Oh-Kaart

 

  • Hoe werkt je Oh-kaart?

Met de Oh-kaart spaar je Oh-punten bij elk bezoek of elke aankoop bij een deelnemende handelszaak. Het enige wat jij moet doen, is je kaart scannen op de iPad van de handelaar.

  • Wat zijn Oh-punten?

Oh-punten worden enkel in Sint-Niklaas uitgereikt. Je verzamelt ze bij een Sint-Niklase handelaar of een stadsdienst en je ruilt je totaal nadien in voor diverse lokale voordelen.

  • Waar spaar je wat met je Oh-kaart?

Deelnemende handelszaken worden ondergebracht in vier categorieën:

  • 1 Oh-punt per bezoek: algemene voeding, apotheek, bakkerij, cafés, krantenwinkel, slagerij, snackbar, stadsdiensten, traiteur.
  • 3 Oh-punten per bezoek: boekhandel, drankenhandel, gespecialiseerde voeding, bistro, taverne, kapsalon, wellness center.
  • 5 Oh-punten per bezoek: fotograaf, hobbyzaak, restaurant, hotel, kledingzaak, multimedia.
  • 8 Oh-punten per bezoek: interieur & design, juwelier, gespecialiseerde non-food.

Let wel: je kunt binnen de vier uur slechts één keer scannen. Dus wanneer je binnen een korte tijdspanne terugkeert naar een handelszaak, krijg je geen nieuwe Oh-punten.

  • Wie is Joyn? Wat is de link met de Ohkaart?

Sint-Niklaas is een Joyn-stad. Joyn wilt met haar digitale klantenkaart en app een unieke buurt creëren, waar beloning en beleving centraal staan. Lokale handelaars krijgen via het getrouwheidsprogramma de kans om hun klanten beter te leren kennen en om hen te belonen voor hun loyaliteit. Zo keren inwoners en bezoekers maar al te graag terug naar handelszaken in de buurt.  

Het is net daarom dat de stad Sint-Niklaas en het vzw Centrummanagement, Joyn als partner uitkoos. Samen met hen willen we de lokale economie een boost geven. Zodat winkelen, wonen, werken en handelen in onze stad net dat tikkeltje leuker wordt.

Joyn is niet alleen in Sint-Niklaas actief, maar over heel België, waaronder Ieper, Sint-Katelijne-Waver, Grimbergen, Kortrijk, …

  • Waar vind je een Oh-kaart?

We verdeelden de Oh-kaart in het Oh-Magazine (editie mei). Heb je er geen ontvangen of ben je de kaart verloren? Dan kun je steeds terecht bij een deelnemende handelaar (zie www.insintniklaas.be) of bij onze infobalie in het stadhuis.

  • Hoe start je met sparen?

Om van start te gaan met jouw Oh-Kaart, dien je enkel een account aan te maken. Dat doe je op www.my.joyn.be/card-registration of www.insintniklaas.be. Daar kun je het nummer van je kaart ingeven. Die vind je terug onder de QR-code (van 16 cijfers) op jouw Oh-Kaart.

Let wel: na het vervolledigen van je profiel, dien je nog even je e-mailadres te bevestigen. Als je profiel volledig is, sturen wij je namelijk een e-mail met een link. Klik je op die link, dan ben je klaar om te beginnen met sparen.

  • Welke voordelen biedt de Oh-kaart?

De Oh-kaart biedt, naast individuele getrouwheid bij de deelnemende handelszaken, de mogelijkheid om Oh-punten te verzamelen. Die kun je inruilen voor Sint-Niklase stadsvoordelen:  

  • Zwembad: je krijgt al een gratis zwembeurt in ruil voor 30 Oh-punten, een zwembadkaart in ruil voor 250 Oh-punten of zelfs een abonnement voor 900 Oh-punten.
  • Theater: een bon van €5 in ruil voor 50 Oh-punten. Wees er snel bij, want dit voordeel is beperkt tot 1.000 bonnen.
  • Museum: een museumkaart voor jezelf kan al vanaf 250 Oh-punten; één voor het hele gezin krijg je voor 350 Oh-punten.
  • Parking: de parking tickets hebben een waarde van €1 en je hebt er al eentje vanaf 10 Oh-punten.

Neem je een voordeel op, dan verdwijnen die punten van jouw totaal.

Het Centrummanagement en de stad Sint-Niklaas voegen binnenkort nieuwe voordelen toe. Heb je een leuk stadsvoordeel in gedachte? Deel het via sintniklaas@joyn.be en wie weet, spaar je er straks echt voor.

  • Kun je de Oh-kaart ook buiten Sint-Niklaas gebruiken?

Ja, de Oh-kaart is namelijk een gepersonaliseerde Joyn-kaart. Dus je spaart naast lokale voordelen in Sint-Niklaas ook individuele beloningen (bijvoorbeeld een gratis koffiekoek bij de lokale bakker) bij meer dan 5.000 handelaars verspreid over heel België. De Oh-punten (en de lokale voordelen) kun je enkel sparen en opnemen in Sint-Niklaas.

  • Je hebt al een Joyn- of Qustomer-kaart?

Je kunt de kaarten aan elkaar koppelen, waardoor je met beide kaarten kunt verder sparen. Zo behoud je ook de punten die je al spaarde met je Joyn- of Qustomer-kaart.

Ga naar my.joyn.be en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Klik rechtsboven op je naam en selecteer “Account bewerken”. Daar vind je onder “Kaarten” een overzicht van al jouw kaarten en kun je eveneens een nieuwe kaart toevoegen. Lukt het niet om de kaart te koppelen? Stuur dan een e-mail naar hello@joyn.be, wij helpen je graag verder.

  • Kun je met het gezin samen punten sparen?

Je kunt meerdere kaarten (Oh-kaarten of Joyn-kaarten) koppelen aan één account. Zo kun je met meerdere kaartjes tegelijk punten sparen voor één account.

  • Kunnen we als gezin samen punten sparen?

Je kan verschillende Oh-kaarten of Joyn-kaarten koppelen in jouw profiel (zie ‘Ik heb al een Joyn/Qustomer-account of -kaart. Wat nu?’) om de individuele punten te verzamelen in één account.

We werken nog volop aan het samensmelten van de ohpunten stadspunten zodat je me het ganse gezin de ohpunten kan samenleggen om in te ruilen voor een stadsvoordeel.kan sparen voor een stadsvoordeel.

  • Waar kun je je Oh-puntentotaal raadplegen?

Elke keer als je scant bij een deelnemende handelaar, zie je hoeveel Oh-punten je reeds verzamelde. Ben je benieuwd of je al lokale voordelen kunt opnemen?

  • Hoe kan ik mijn Oh-punten saldo consulteren?

Telkens je scant bij een deelnemende handelszaak krijg je op de iPad te zien hoeveel Oh-punten je al gespaard hebt. Wil je bekijken of je al stadsvoordelen kunt opvragen? Klik dan op de iPad bij een deelnemende handelaar op een beloning en je ziet hoeveel punten je nog nodig hebt om het voordeel te krijgen. Klik dan bij de handelaar of op een stadsvoordeelinruilpunt op de iPad op ‘Neem beloning’. Daar wordt aangegeven welke voordelen je kan opnemen of hoeveel punten je nog nodig hebt om een voordeel te bekomen.

  • Bij welke handels- en horecazaken kun je Oh-punten sparen?

Ondertussen zijn al meer dan 100 Sint-Niklase handelaars aangesloten. Deze lijst groeit nog elke dag. Je kunt het volledige overzicht raadplegen op www.insintniklaas.be. Je herkent elke deelnemende handelszaak ook aan de raamsticker in de vitrine.

  • Hoe kun je verzamelde Oh-punten inruilen?

Afhankelijk van het voordeel, kun je je punten inruilen bij een stadsdienst of een deelnemende handelaar:

  • Een zwembadticket, -kaart of abonnement krijg je bij het Sinibad (Parklaan 117, 9100 Sint-Niklaas);
  • De theaterbon ontvang je bij de stadsschouwburg (Paul Snoekstraat 1, 9100 Sint-Niklaas);
  • Museumtickets bekom je bij het STEM (Zwijgershoek 14, 9100 Sint-Niklaas);
  • Parkeertickets kun je verkrijgen bij elke deelnemende handelaar.

Let wel: De theaterbonnen zijn beperkt tot 1.000 stuks per jaar, dus wees er snel bij! De andere voordelen lopen ook zolang de voorraad strekt. Nieuwe voordelen worden toegevoegd en gecommuniceerd op de websitewww.insintniklaas.be en de Facebookpagina “Insintniklaas”.

  • Hoe installeer je de Joyn-applicatie?

Open de Apple Store of Google Play Store en zoek op “Joyn”. Van zodra je op “Installeer” klikt, zal de applicatie gedownload worden. Inloggen doe je met hetzelfde e-mailadres en wachtwoord als dat van jouw Oh-kaart. Zo spaar je met de applicatie gewoon verder.

  • Heb je de Joyn-app al?

Dan kun je via de tab “Account”, “Mijn kaarten” jouw Oh-kaart toevoegen in de applicatie. Zo spaar je gewoon verder met je bestaande account.

  • Wat is het verschil tussen de Joyn- en de Urban-app? Waarvoor kun je welke applicatie gebruiken?

Naast de Joyn-app kun je ook de Urban-app van Joyn gebruiken. Met de Joyn-app spaar je voor beloningen bij lokale handelaars terwijl de Urban-app jou op weg helpt om de stad te ontdekken. De Urban-app geeft je een overzicht van alle handelszaken in de stad en je vindt er gemakkelijk informatie over verschillende stadsdiensten terug. Het toont je de dichtstbijzijnde parkings en de leukste evenementen op de kalender.

De twee apps tonen je hoe je het best de stad kunt ontdekken en beleven.

  • Is registreren met een e-mailadres noodzakelijk om te genieten van de voordelen van een Oh-kaart?

Ook zonder e-mailadres kun je de Oh-kaart gebruiken. Je spaart punten en kunt voordelen opnemen. Maar je ontvangt wel geen communicatie van Joyn of van de stad. Dat betekent dat je geen prijzen kunt winnen en geen extra beloningen via e-mail krijgt. Je kunt dus niet deelnemen aan de wedstrijden van de stad of van Joyn. Daarom raden wij je aan om je kaart toch te registreren, zo mis je geen enkel voordeel van je Oh-kaart.

  • Je bent je Oh-kaart verloren, ben je dan ook je punten kwijt?

Heb je een geregistreerde account? Dan kunnen we jou heel gemakkelijk verder helpen. Je Oh-kaart en punten zijn gekoppeld aan je profiel. Een reden te meer om te registreren.

Ben je de kaart verloren of vind je ze niet terug? Om de kaart te blokkeren, neem je best contact op via hello@joyn.be. Om snel en gemakkelijk verder te sparen kun je een nieuwe kaart nemen bij een deelnemende handelaar of een stadsdienst. Registreer die nieuwe kaart op je bestaand e-mailadres en je bent weer vertrokken.

Wil je graag verder sparen met de Joyn-app? Dan kun je gewoon inloggen met het e-mailadres en het wachtwoord waarmee je je bestaand Joyn/Oh-account registreerde.

  • Is de Joyn-app ook beschikbaar voor Windows Phone?

De Joyn-app is niet beschikbaar voor Windows Phone. Je kunt je puntentotaal raadplegen op www.my.joyn.be.

  • Ben je het wachtwoord van je Joyn- of Oh-kaartprofiel vergeten?

Surf dan naar my.joyn.be en klik op “Wachtwoord vergeten”. Geef je e-mailadres in, dan ontvang je een e-mail met instructies om je wachtwoord te veranderen.

  • Je hebt een probleem met je Joyn- of Oh-kaartaccount?

Dan kun je terecht bij ons care team via hello@joyn.be of via +32 78 480 145. We proberen je zo snel mogelijk verder te helpen.

  • Wat betekent het Payconiq-logo op de iPad van de handelaar?

Bij sommige handelaars is het mogelijk om met je smartphone te betalen. Dat is wat Payconiq doet, het laat toe dat je via je GSM en de iPad van de handelaar je aankopen betaalt. Om het jou gemakkelijker te maken, hebben wij dit geïntegreerd in onze Joyn-applicatie. Zo kun je sparen én betalen bij je favoriete handelaar. Surf voor meer informatie naar www.payconiq.be.

 

Sint-Niklase Kadohbon

 Kadohbon

  • Wat is de Kadohbon?

De Kadohbon, het perfecte geschenk. De Kadohbon is het vernieuwd cadeaubonsysteem van Sint-Niklaas. Koop je bon en kies een bedrag om erop te laden. Doe je aankopen bij lokale handelaars die de cadeaubon ondersteunen? Dan kun je betalen met je Kadohbon.  Je kiest ervoor om het bedrag  onmiddellijk te spenderen bij één handelaar of om het te spreiden over verschillende handelaars.

  • Waar kun je de Kadohbon verkrijgen?  

Je koopt een Kadobon:

In onze fysieke verkoopspunten: De infobalie van het stadhuis, De dienst Toerisme, Marktshop (Grote Markt 3)

Extra verkoopspunten communiceren we op www.insintniklaas.be en onze Facebookpagina.

Online via de website www.insintniklaas.be.

  • Waar ruil je de Kadohbon in?

Je kunt het volledige overzicht van deelnemende handelaars raadplegen op www.insintniklaas.be. Je herkent elke handelszaak ook aan de raamsticker op de vitrine.

  • Is betalen met je Kadobon moeilijk?

Integendeel, het is heel erg makkelijk. Je geeft de Kadohbon af aan de handelaar. Je vermeldt welk bedrag je wilt betalen met de Kadohbon. De handelaar scant de kaart en geeft het gewenste bedrag in. De betaling is in orde. Op de iPad kun je daarna controleren hoeveel geld er nog op je Kadohbon staat en tot hoelang hij geldig is.

  • Hoe lang blijft de kadohbon geldig?

De Kadohbon is na activering exact één jaar geldig. Je kunt dit controleren bij elke deelnemende handelszaak door de Kadohbon te scannen en je vindt het terug op de websitewww.insintniklaas.be.

  • Kun je de geldigheid van je kadobon verlengen?

Neen, de Kadohbon blijft slechts één jaar geldig.

  • Hoe raadpleeg je het resterende saldo op de kadohbon?

Op de iPad bij de deelnemende handelaars of op onze website (www.insintniklaas.be).

  • Hoe kun je als handelaar Kadohbonnen innen?

Door je aan te sluiten bij het netwerk van reeds meer dan 100 deelnemende handelszaken. Stuur een e-mail naar sintniklaas@joyn.be. Dan komt er een Joyn-medewerker geheel vrijblijvend bij je langs om meer informatie te geven over de van de Kadohbon.

  • Kun je de Kadohbon geven als relatiegeschenk? Krijg je dan een factuur bij aankoop?

Natuurlijk is dat mogelijk. De Kadohbon is immers het ideale geschenk voor allerlei gelegenheden: onder de kerstboom, om je personeel te bedanken of als verjaardagsgeschenk. Stuur een e-mail naar sintniklaas@joyn.be.

  • Moet je het saldo van je Kadohbon in één keer opgebruiken?

Nee, je bent vrij om het bedrag van je kadohbon op te splitsen. Je kunt perfect 50 euro opgebruiken in één keer, drie keer of twaalf keer,  naargelang jij dat wenst. Je geeft bij afgifte van de Kadohbon als betaalmiddel aan welk bedrag de handelaar van jouw Kadohbon mag afnemen. Het eventueel resterende bedrag betaal je dan met een ander betaalmiddel.

  • Vanaf welk bedrag kun je een Kadohbon aankopen?

Het bedrag is volledig vrij te kiezen wanneer je hem koopt bij een fysiek verkooppunt. Op de webshop stellen we een aantal bedragen voor, waaruit jij een keuze kunt maken.